Dec 13, 2009

Keluarga Kekwa Hitam

Salam semua ......macam mana dengan hari minggu masing2, tambahan pula warga Selangor yang hari jumaatnya lagi dah mula bercuti..mesti ada yang bawa anak2 bercuti dan sambil2 tu si ibu ni akan ambil mencelah juga la `hunting' mana2 tempat yang pergi tu.....
Si Bunga kekwa ni Walaupun hitam tapi tetap menawan kan..Sebahagian pinggan kekwa yang ada ni diambil dari rumah tok dikampung, pendekata kalau nak berkenduri doa selamat dulu2 (dulu la, sekarang depa dah tak guna pinggan tu) cukuplah digunakan untuk hidangan para tetamu...itu pun kira dah banyak yang pecah. Dari permerhatian saya lah kan masa meronda2 dikedai apek kat utara tempohari, pinggan yang berbunga kekwa hitam ni masih lagi banyak dijual.


Sebahagian kekwa hitam yang ada dalam simpanan....Pinggan makan tiada dalam gambar (malas nak bawa keluar - tersorok kedalam kabinet..hheheh). Piring leper tu saja yang saya beli dari beberapa kedai apek di Alor Setar dan Pendang dengan harga yang cukup berbaloi baloi.


Cawan mulut lebar kekwa ni pula dapat dari MAHA Serdang, asalnya nak cuci mata jer, tapi akhirnya cuci poket sekali. Memang dah lama saya mengidam cawan kekwa yang bermulut lebar ni...alang2 dah terjumpa tu terus beli,tak boleh nak kata apa dah.


Posing secara solo


Bingka ubi dalam piring kekwa....terlior tak?

0 comments:

Blog Widget by LinkWithin